Loimua
Loimua Oy tuottaa ja jakelee ympäristöystävällistä kaukolämpöä Hämeessä, Keski-Suomessa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Heinolassa. Vuoden 2020 alkuun asti Loimua oli osa Elenia-konsernia ja tunnettiin nimellä Elenia Lämpö. Yhteistyömme sai alkunsa jo Elenian aikana vuonna 2016, kun asiakas halusi lisätä tunnettuuttaan. Tuolloin pohdittiin, miten viestiä arjessa huomaamattomasta kaukolämmöstä, jota suurin osa ei edes tiedosta käyttävänsä? Sittemmin olemme toteuttaneet viestinnän ja markkinoinnin materiaaleja monenlaisiin tarpeisiin.
Yritysvastuuraportti
Loimuan ensimmäinen vastuullisuusraportti julkaistiin maailman ympäristöpäivänä 5.6.2021. Queens on vastannut vuosittain noin 52-sivuisen raportin raikkaan ulkoasun suunnittelusta, taitosta ja grafiikoiden toteutuksesta.
Lämpöluotsi-asiakaslehti
Queens oli suunnittelemassa kaukolämpöyhtiölle v. 2016 Lämpöluotsi-asiakaslehtikonseptia, joka jatkoi uudistuneena Loimua-brändin mukaisena v. 2020. Vuosittain toteutettava 12-sivuinen lukupaketti sisältää ihmisläheisesti kerrottua ja ajankohtaista asiaa kaukolämmöstä. Toimitustyömme sisältää kaiken tarvittavan teksti- ja kuvasuunnittelusta mm. infograafien toteutukseen.
Jäähtyvyyskampanja kaukolämmön asiakkaille
Jokainen kaukolämmön piirissä asuva voi vaikuttaa lämmityskustannuksiinsa paitsi termostattejaan säätämällä, myös seuraamalla kiinteistön laitteistojen toimintaa. Loimua on tehnyt tämän helpoksi – riittää, kun kurkistaa vuosittaisesta raportista jäähtyvyysarvon hymiösymbolin ilmeen. Jäähtyvyyskampanjalla haluttiin muistuttaa asiakkaita omien toimien vaikutuksesta ja kannustaa energiatehokkuuteen. Queens ideoi kampanjaviestit ja sisältöä suorapostituksiin sekä kotisivuille.
Kuuma kämppis -kampanja
Kaukolämpö harvemmin kiinnostaa ketään. Yhteistyön alussa Elenia Lämmölle suunnitellussa kampanjassa päätimme kääntää yleiset mielikuvat vahvuuksiksi. Arkinen, hajuton, mauton – ja juuri siksi niin hyvä! Kampanjamedioina mm. printti, ulkomainonta, some, radio, www ja tapahtumat. Kampanjasivun kilpailussa arvottiin kuumailmapallolentoja.
Radiomainos:
Ilmoitusten suunnittelu
Kaukolämpö on huomaamaton mutta tärkeä osa ihmisten arkea. Ennen Loimua-brändin aikaa Elenia Lämpö muistutti olemassaolostaan hyväntuulisesti mm. printtimainonnassa.
Lämpöluotsi-asiakaslehti
Queens oli mukana lanseeraamassa Elenia Lämmön asiakasviestiä v. 2016. Kaksi kertaa vuodessa toteutettu tiivis paketti sisälsi ihmisläheisesti kerrottua asiaa kaukolämmöstä. Lehtikonsepti päivitettiin Loimua-brändin mukaiseksi vuonna 2020.