Valitse...

HYVÄÄ YRITTÄÄ, PRIIMAA TULEE

Kuusakoski Group

Kierrätysliiketoiminnan edelläkävijä Kuusakoski on yli sadan vuoden kokemuksella varustettu kansainvälinen perheyritys ja Pohjoisen Euroopan johtava teollinen kierrättäjä. Yhteistyö Queensin kanssa alkoi vuonna 2008 ja on pitänyt sisällään kaikkea mahdollista brändi-ilmeistä sisäiseen viestintään ja tv-mainoksista messuihin.

Vuosikertomus 2021

Ensimmäinen vuosikertomus, joka toteutettiin aikakauslehtimuotoon.

Romutusralli

Lapsiperheille suunnattu pikkuautojen kierrätyskampanja valloitti kesä-Suomea heinä-elokuussa 2021. Palauttamalla rikkinäisen pikkuauton, lapsi sai tilalle uuden tuliterän Matchbox-auton. Queens suunnitteli Kuusakosken Romutusralli-kiertueelle nimen, ilmeen ja eri sovellukset maskottiauto Pikku-D:n teippauksista pastillirasiaan ja värityskuvista postikorttiin. Romutusrallia markkinoitiin kymmenellä kiertuepaikkakunnalla sekä somessa. Vastaanotto oli riemastuttava ja kiertue sai näkyvyyttä niin paikallismedioissa kuin Kympin uutisissa.

Työturvallisuuskampanja

Nyt saa valittaa! Kuusakoski on jo vuosia tehnyt pitkäjänteistä työtä työturvallisuuden parantamiseksi. Kevään 2021 kampanjassa henkilökuntaa haluttiin muistuttaa turvallisuushavaintojen ja ennaltaehkäisevän työn tärkeydestä. Epäkohdista valittaminen on välittämistä. Tapaturmat heijastuvat paitsi työpaikalle myös vapaa-aikaan, joten niiden minimointi on jokaisen etu.

Vastuullisuusvideosarja

Ei sanahelinää, vaan konkreettisia tekoja. Syksyllä 2020 olimme mukana suunnittelemassa videosarjaa, jossa avataan Kuusakosken vastuullisuustyötä konkretian tasolla. Queens vastasi videoiden ideoinnista, käsikirjoituksesta ja alustavasta kuvasuunnittelusta. Kuvauksesta ja toteutuksesta vastasi Crazy Diamonds Oy.

Kuusakosken tutkimuskeskus
Työturvallisuuden mallioppilas
Rejektilaitos Heinolassa
Loppusijoitusalue

Vuosikertomus 2019

Autokierrätys valikoitui vuoden 2019 vuosikertomuksen aiheeksi pellinkiiltävää kantta myöten. Aiheen pohjalta syntyi samalla materiaalia moneen käyttöön PowerPoint-esityksistä some-nostoihin.

Vuosikertomus 2018

Kansainvälisyys-teema valloitti vuoden 2018 vuosikertomuksen.
Kuusakoski on kartalla ympäri maailmaa, sekä sijainnillisesti että ammatillisesti. Julkaisussa tehtiin kattava katsaus kansainvälisen Kuusakosken eri maayksiköhin ja niiden erityispiirteisiin.

Vuosi­kertomus 2017

Yhteistyövuosien aikana olemme katsoneet kierrätystä ja Kuusakosken toimintaa monesta kulmasta. Vuoden 2017 tilinpäätösjulkaisun teemana oli vastuullisuus. Kuvituksissa nostettiin esille konkreettisia esimerkkejä siitä miten vastuullisuus näkyy Kuusakosken toiminnassa.

Kivikolmio kotisivut

Suunnittelimme talvella 2022 uudet kotisivut Kuusakosken tytäryhtiö Kivikolmio Oy:lle, joka on Suomen suurin asfaltin ja betonin murskaukseen erikoistunut yritys. Kivikolmion murskausasemat käsittelevät vuosittain miljoona tonnia kierrätysasfalttia ja -betonia. Kotisivu-uudistuksen yhteydessä modernisoimme myös Kivikolmion logon.

http://www.kivikolmio.fi

Työ­turvallisuus­kampanja

Kuusakoski halusi muistuttaa henkilökuntaa työturvallis­uusasioista ja lisätä ennakoivien työturvalli­suushavaintojen määrää. Queens suunnitteli syksyllä 2016 työturvallisuuskampanjan, jossa työntekijät sitoutettiin mukaan Jaakko Saariluoman tähdittämässä Älä nyt loukkaannu -starttitilai­suudessa.

Romutus­palkkio­kampanja

Kuusakoski on suurin Suomen virallisista autokierrätys­toimijoista. Valtion romutus­palkkio­kampanjan alkaessa v. 2017 toteutimme kampanjan uusien autojen myyjille sekä kuluttajille. Palkkion sai ostaessaan romutettavan tilalle uuden, vähä­päästöisen auton.

Vuosi­kertomus 2015

Kuusakoski Groupin tekemisessä yhdistyvät ronskit työmenetelmät, huipputeknologia ja ihmisten osaaminen. Vuoden 2015 tilinpää­tökseen toteutettiin näyttäviä metallinhohtoisia kuvituksia ja visuaalisia yksityiskohtia.

 

 

Asiakas- ja henkilöstö­julkaisut

Yhteistyövuosien aikana olemme toteuttaneet Kuusakoskelle niin painettuja asiaskaslehtiä kuin kansainvälisiä henkilöstöjulkaisuja.

Esitteitä

Kuusakosken palveluita markki­noi­daan pääasiassa b-to-b-asiak­kaille. Queens on suunnitellut erilaisia esite- ja kampanja­materiaaleja myynnin tueksi.

Vuosi­kertomus 2012

Supersankarit valtasivat vuoden 2012 tilinpäätös­julkaisun! Kuusakoski tarttui ennakko­luulottomasti villiin kuvitusideaamme, jossa kierrätys­­prosessin vaiheet esitettiin sarjakuvamaisilla kuvituksilla. Sirpan ideoimat luonnoskuvat toteutti silloinen harjoittelijamme Jenna Tähtinen.

Vuosittainen näytön paikka

Olemme saaneet vapaat kädet Kuusakoski Groupin tilinpäätösjulkaisun suunnitteluun jo vuodesta 2008 alkaen. Asiakkaan odotukset ovat joka vuosi korkealla, joten tiimillä on kova halu toteuttaa aina edeltäjäänsä parempi lopputulos. Pitkä historia kertonee jotakin onnistumisista. Suunnitellut erikoisratkaisut ja hienon painojäljen on toteuttanut luottokumppani kirjapaino Markprint.

Infograafeja

Kun sanat eivät riitä, apuun tulevat kuvat. Kierrätys­prosessia ei ole aina ihan helppo selittää ja Queens onkin suunnitellut ja toteuttanut monia havainnollisia kuvituksia, kuten oheiset Ekopark Lahden toimintojen kuvaukset.